شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به ترکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود جانواریو: با قهرمانی استقلال خوشحال می‌شوم برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان تاریخ و ساعت بازی استقلال و فولاد در لیگ برتر | جنگ صدر و قعر موج دستگیری‌ها در فوتبال | ازفعالان رسانه‌ای تا مدیران فوتبالی آلوز در تیررس پرسپولیس اورونوف از ایران رفت! متهمان پرونده فساد در فوتبال ایران به دادگاه رفتند جهانبخش: دوست دارم در یکی از لیگ‌های خوب اروپا بازی کنم
سرخط خبرها

کلاغ‌ها از نفس افتادند

  • کد خبر: ۱۵۳۶۷۵
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کلاغ‌ها از نفس افتادند
نیوکاسل دیگر صلابت و ثبات ابتدای فصل را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فصل جدید لیگ‌برتر انگلیس در کنار همه اتفاقات غیرمنتظره مانند افت لیورپول و چلسی و سبقت‌گرفتن آرسنال از منچسترسیتی، شاهد ظهور یک نیوکاسل جدید و مدعی هم بود. کلاغ‌ها با استحکامات دفاعی کم‌نظیر و انسجام تیمی ستودنی از همان روز‌های آغاز فصل بدون هیچ سروصدایی که از حجم زیاد دلار‌های خاورمیانه‌ای برخاسته باشد، قدم‌به‌قدم موفق پیش رفتند و از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شدند.

بازی مقابل این نیوکاسل جدید برای رقبای لیگ‌برتری به‌آسانی فصل‌های گذشته نبود و روز رویارویی با کلاغ‌ها روز دردسرخیز هر رقیب از بزرگ و کوچک لیگ‌برتر به‌شمار می‌رفت. اما این حال خوب چند هفته‌ای است که رنگ‌وروی خودش را از دست داده و نیوکاسل ضمن متزلزل‌دیدن استحکامات دفاعی‌اش درحال ازدست‌دادن امتیازهاست.

شروعی جذاب با رویکردی متفاوت

همه منتظر سروصدای ثروت بادآوره کلاغ‌ها در فصل جدید بودند. از ستاره‌های شاغل در لیگ‌برتر گرفته تا همه نقاط اروپا، حتی تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا بازیکنان شاخص خود را در معرض پیشنهاد‌های سنگین نیوکاسل می‌دیدند. برخی رسانه‌ها ترکیب فصل بعد تیم ادی هاو را با ستاره‌هایی مانند امباپه و هالند طراحی می‌کردند و به‌طورکلی طبق عادتی که تیم‌های تازه‌ثروتمندشده در فوتبال باشگاهی جهان ایجاد کرده بودند، منتظر بودیم سنت‌جیمزپارک هم به نمایشگاهی برای معرفی ستاره‌هایی تبدیل شود که چندین برابر قیمتشان روی دست باشگاه خرج گذاشته‌اند.

اما این اتفاق حتی در کمترین مقیاس ممکن هم رخ نداد و سروصدای نیوکاسل نه از بریزوبپاش در بازار نقل‌وانتقالات، بلکه از برنامه‌ریزی دقیق، خرید‌های هوشمندانه و تدبیر و آینده‌نگری مدیران جدید این باشگاه بلند شد. نیوکاسل جدید بدون ستاره بزرگی به میادین پا گذاشت و بازیکنان جدیدش را هدفمند جذب کرد و با همین رویکرد از بسیاری از رقبایی که ده‌ها میلیون دلار بیشتر هم خرج کرده بودند، موفق‌تر بود. تا اینجای ماجرا همه‌چیز خوب و ایدئال به‌نظر می‌رسید تا اینکه سروکله دردسر‌های جدید و ناشناخته‌ای برای هدایت‌کنندگان باشگاه پیدا شد.

موفقیت در لیگ جزیره نیازمند ستاره‌هاست

شاید اگر نیوکاسل همین رویکرد را در یکی‌دیگر از لیگ‌های فوتبال اروپا ارائه می‌کرد، مشکلات و توقف‌های اخیر برایش رخ نمی‌داد. امادشواری لیگ برتر انگلیس آن‌ها را دچار چالش کرد. کلاغ‌ها در میانه راه دشوارشان نفس بریده‌اند و درحال ازدست‌دادن امتیاز‌های متعدد هستند.

تیم ادی هاو در پنج بازی آخرش رنگ پیروزی را ندیده و ضمن شکست مقابل رقبای بزرگی مانند منچستریونایتد، منچسترسیتی و لیورپول موفق به برتری برابر وستهام و بورنموث هم نشده است. نیوکاسل همچنین در ۱۰ بازی آخرش فقط یک‌بار موفق شده بیش از یک گل در یک مسابقه به‌ثمر برساند. آن‌ها که به‌دلیل انسجام دفاعی‌شان مشهور بودند، شش مسابقه است که کلین‌شیت نکرده‌اند و مهم‌ترین فاکتور موفقیتشان را هم ازدست‌رفته می‌بینند.

این شاید یکی از مهم‌ترین درس‌های نیوکاسل باشد و آن‌ها باید بدانند حفظ فرم خوب و قدم‌برداشتن در مسیر موفقیت‌های بزرگ، بدون بازیکنان بزرگ امکان‌پذیر نیست. عملکرد نیوکاسل در ممنوع‌کردن خرید‌های بدون تعادل مالی مناسب درخور تحسین است، اما آن‌ها برای مدعی‌بودن در کسب عناوین باید دست‌کم دوسه بازیکن با شخصیت برنده و قهرمان هم به این ترکیب موفق اضافه می‌کردند تا در روز‌های بزرگ کار‌های بزرگی را برایشان به انجام برسانند. شاید اگر در ترکیب کلاغ‌ها در روز بازی فینال جام‌حذفی مقابل منچستر چنین بازیکنانی حاضر بودند، فتح جام برای حریف از آنچه شاهدش بودیم، بسیار سخت‌تر می‌شد.

با همه این احوال، نمی‌توان عملکرد خوب نیوکاسل و مدیران این تیم را نادیده گرفت و آن‌ها برای پیشرفت و بهبود جایگاه باشگاهشان دست‌کم یک درس مهم را گرفته‌اند و این درس شاید در تابستان پیش‌رو پیامد‌های مهمی داشته باشد. به‌یقین نیوکاسلی‌ها در پنجره بعدی نقل‌وانتقالات از این این تجربه بهره‌برداری خواهد کرد. این تیم موفق به ستاره‌هایی احتیاج دارد که بتوانند موفقیت را برایش در مسابقات بزرگ هم رقم بزنند و ضمن آن بتوانند انگیزه را در مجموعه تیم بیشتر کنند تا نیوکاسل پس از بیست‌وچند مسابقه در لیگ‌برتر انگلیس از نفس نیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->